Ruiz | Reclaiming Composition for Chicano/as and Other Ethnic Minorities | Buch | 978-1-137-53672-3 | sack.de

Buch, Englisch, 227 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4149 g

Ruiz

Reclaiming Composition for Chicano/as and Other Ethnic Minorities

A Critical History and Pedagogy
1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-137-53672-3
Verlag: Palgrave Macmillan US

A Critical History and Pedagogy

Buch, Englisch, 227 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4149 g

ISBN: 978-1-137-53672-3
Verlag: Palgrave Macmillan US


Winner of Honorable Mention for the 2018 Conference on College Composition and Communication Outstanding Book Award

This book examines the history of ethnic minorities particularly Chicano/as and Latino/as--in the field of composition and rhetoric; the connections between composition and major US historical movements toward inclusiveness in education; the ways our histories of that inclusiveness have overlooked Chicano/as; and how this history can inform the teaching of composition and writing to Chicano/a and Latino/a students in the present day. Bridging the gap between Ethnic Studies, Critical History, and Composition Studies, Ruiz creates a new model of the practice of critical historiography and shows how that can be developed into a critical writing pedagogy for students who live in an increasingly multicultural, multilingual society.

Ruiz Reclaiming Composition for Chicano/as and Other Ethnic Minorities jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Post Structuralism, Historical Theory and Critical Race Theory: A Pyramid for Critical Historical Analysis.- 2 Introduction to the Field of Composition: Politics from the Start.- 3 A History Untold: Composition’s Connected Past to the Educational Reforms of the Reconstructive Era.- 4 Chicanos and African-Americans: In/Visibility in Composition.- 5 The Second Reconstruction: The Civil Rights Era and Composition’s Response to the New “Egalitarian” University.- 6 Multiculturalism’s Conflict: A Nation’s Quest for Accommodation and Excellence in Education.- 7 Historiography in the Writing Classroom: A Case for Teaching Chicano/Chicana-Latino/Latina history.- 8 Guatemala as a Site for Critical Historiography.- 9 Conclusion.


Iris D. Ruiz is Lecturer at the University of California, Merced, USA. She is also the Co-Chair of the Conference on College Composition and Communication Latino/a Caucus. 



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.