Buch, Englisch, 44 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 909 g
Reihe: BestMasters
Buch, Englisch, 44 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 909 g
Reihe: BestMasters
ISBN: 978-3-658-12429-8
Verlag: Springer
In a multimethod laboratory study Alessia Ruf compared multimodal learning in system-paced and self-paced environments over time. The results show that overall participants achieved the highest learning success in short- and long-term when they learned with visual texts and controlled the learning time by themselves. These results reveal a general impression of the modality effect, show possibilities to improve e-learning systems and give recommendations for further research.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Medienpädagogik, Mediendidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Lernen
Weitere Infos & Material
Theories of multimedia learning.- Application of different multimedia environments to investigate the influence of the modality effect on memory.- Eye-Tracking data analysis of the modality effect.