Roth | Geometry as Objective Science in Elementary School Classrooms | E-Book | sack.de
E-Book

Roth Geometry as Objective Science in Elementary School Classrooms

Mathematics in the Flesh
Erscheinungsjahr 2011
ISBN: 978-1-136-73221-8
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Mathematics in the Flesh

E-Book, Englisch, 312 Seiten

Reihe: Routledge International Studies in the Philosophy of Education

ISBN: 978-1-136-73221-8
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This study examines the origins of geometry in and out of the intuitively given everyday lifeworlds of children in a second-grade mathematics class. These lifeworlds, though pre-geometric, are not without model objects that denote and come to anchor geometric idealities that they will understand at later points in their lives. Roth's analyses explain how geometry, an objective science, arises anew from the pre-scientific but nevertheless methodic actions of children in a structured world always already shot through with significations. He presents a way of understanding knowing and learning in mathematics that differs from other current approaches, using case studies to demonstrate contradictions and incongruences of other theories – Immanuel Kant, Jean Piaget, and more recent forms of (radical, social) constructivism, embodiment theories, and enactivism – and to show how material phenomenology fused with phenomenological sociology provides answers to the problems that these other paradigms do not answer.

Roth Geometry as Objective Science in Elementary School Classrooms jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material



Wolff-Michael Roth is Lansdowne Professor of Applied Cognitive Science at the University of Victoria. He researches knowing and learning related to mathematics and science across the entire life span. His recent publications include Language, Learning, Context (Routledge, 2010), Science Education from People for People (Ed., Routledge, 2010), and Re/Structuring Science Education (Ed., Springer, 2010).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.