Buch, Englisch, Band 3, 313 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 676 g
Buch, Englisch, Band 3, 313 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 676 g
Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education
ISBN: 978-0-7923-4703-3
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz Wissensbasierte Systeme, Expertensysteme
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sprachsoziologie
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Elektronik Robotik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Semantik & Pragmatik
Weitere Infos & Material
I Foundations.- 1. Theoretical Foundations.- 2. Empirical Foundations.- 3. Engineering for Children Curriculum.- 4. Knowing Engineering Design.- II Transformations of a Community: The Emergence of Shared Resources and Practices.- 5. Circulating Resources.- 6. Circulating Material Practices.- 7. Emergence and Circulation of Discourse Practices.- III Networking Across Interstices.- 8. Networking Humans and Non-Humans.- 9. Networking Individuals and Groups.- IV Conclusions.- 10. Designing Knowledge-Building Communities.- 11. Epilogue.- References.