Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm
Development, Challenges, and Research Perspectives
Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm
ISBN: 978-3-8474-3145-9
Verlag: Budrich
Die berufliche Bildung in Costa Rica hat durch laufende Reformen, Umstrukturierungs- und Anpassungsprozesse an sozialer, politischer und wirtschaftlicher Relevanz gewonnen. Die Förderung und Konsolidierung des costaricanischen Berufsbildungssystems sowie die Etablierung einer entsprechenden Forschungsdisziplin stehen im Mittelpunkt der internationalen Zusammenarbeit, insbesondere zwischen Costa Rica und Deutschland. Der vorliegende Sammelband gibt einen umfassenden Einblick in das costaricanische Berufsbildungssystem und die damit verbundene Forschung, indem er deskriptive und empirische Studien zusammenführt, die von dualen Ausbildungsmodellen über die Verknüpfung von Bildungs- und Beschäftigungssystem bis hin zu Lehr-Lernprozessen im costaricanischen Berufsbildungssystem reichen. Das Buch leistet ein wichtigen Beitrag zum akademischen Diskurs und zum Forschungsbedarf im Bereich der beruflichen Bildung in Costa Rica.
Zielgruppe
Education
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
Foreword
Irina Rommel & Dietmar Frommberger
Introduction: Technical Vocational Education and Research in Costa Rica - Development, Challenges, and Research Perspectives
Monserrat Vargas Mendez, Laura Madrigal Corrales & Daniel Láscarez Smith
The role of public policy in Technical Vocational Education and Training: Implications for Costa Rican Socio-Economic Development
Lourdes Castro Campos
National Qualifications Framework for Technical Vocational Education and Training in Costa Rica: Challenges and Projections
Claudia Hunink
Duality in Vocational Education and Training (VET) as a panacea for structural and social challenges in the labour market? – A perspective of Costa Rican stakeholders in VET
Alejandro Vega Vargas & David Uolla
Comparison of CEDES Don Bosco and the main actors of German dual education
Laura Madrigal Corrales
Challenges to strengthen the linkage mechanisms between Technical Vocational Education and Training (TVET) and the productive sector in Costa Rica
Silvia Camacho Calvo & Patrick McDonald
Measuring education-employment linkage in the TVET program of the Ministry of Public Education in Costa Rica: Colegios Técnico Profkassel Claudia esionales
Xinia María Corrales-Escalante, Carolina Hernandez-Chaves & Gloriana Sánchez-Rodríguez
Empowering University Professors: Effective Professional Development Programs to Strengthen Qualifications in Technical and Vocational Education and Training
Gloriela Rodríguez Venegas
Organization and workload of vocational teachers in relation to the preparation and monitoring of lessons - Case Study at the CTP Don Bosco Costa Rica
María Rebeca Queseda Murillo
Assessment for learning in Technical Education. Reflections in the Costa Rican context
Alexander Porras & Efrén Rodríguez
Active and meaningful learning in Technical Vocational Education and Training from a constructivist approach
List of contributors