Rogers | Reclaiming Powerful Literacies | Buch | 978-1-138-63593-7 | sack.de

Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 229 mm, Gewicht: 236 g

Reihe: Expanding Literacies in Education

Rogers

Reclaiming Powerful Literacies

New Horizons for Critical Discourse Analysis

Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 229 mm, Gewicht: 236 g

Reihe: Expanding Literacies in Education

ISBN: 978-1-138-63593-7
Verlag: Taylor & Francis


Offering a unique, reflexive framework for Critical Discourse Analysis focused on discourses of hope, transformation, and liberation, this book showcases a variety of powerful literacies in action. Drawing from original research in a range of public, educational spaces across the lifespan—from Kindergartners studying social justice movements, to sixth graders designing a social justice museum exhibit focused on the environment and sustainability, to teacher education students practicing racial literacy in response to the death of Michael Brown in Ferguson, Missouri—Rogers makes the case that critical social theories often associated with Critical Discourse Analysis have not kept pace with a recent shift toward the positive, referred to as Positive Discourse Analysis. Encouraging readers to reconsider their understanding of concepts such as power, action, context, critique, and reflexivity, this book illustrates the potential of theorizing discourse analysis from a positive orientation.
Rogers Reclaiming Powerful Literacies jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Powerful Literacy Practices and Critical Discourse Analysis 2. Learning about Workers’ Rights: Critical Literacy in a Kindergarten Classroom 3. Agitating for Environmental Sustainability: 6th Graders Design a Museum Exhibit 4. Reading, Writing, and Responding to Racism with Ferguson: Racial Literacy in Action 5. Creating Space for Democracy and Public Contribution to School Governance: An Elected School Board’s Use of CDA 6. Mobilizing Positively Oriented CDA to Transform Literacy Education: Reflections, Critiques, and New Directions


Rebecca Rogers is Professor of Education at University of Missouri–St. Louis, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.