Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 360 g
Drawing Alliances
Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 246 mm, Gewicht: 360 g
Reihe: Routledge Research in Art History
ISBN: 978-1-032-01342-8
Verlag: Taylor & Francis
Modern Art in Cold War Beirut: Drawing Alliances examines the entangled histories of modern art and international politics during the decades of the 1950s and 60s.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 20./21. Jahrhundert
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Naher & Mittlerer Osten
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Ideologien Marxismus, Kommunismus
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Ideologien Nationalismus
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk
Weitere Infos & Material
Introduction. Modern Art in Lebanon: The Problematics of Forging an Authentic, National Art 1. Beirut as Cultural Capital: Cosmopolitanism in the Shadow of the Cold War 2. An Artistic Coup: Maryette Charlton and the Founding of the American University of Beirut’s Department of Fine Arts 3. The Artist as Cultural Diplomat: John Ferren in Beirut, 1963-64 4. Abstraction’s Universalist Assumptions: Local Debates on the Practice of Art 5. Figuration, International Alliances, and Palestinian Art in Beirut: The Painting of Tamam al-Akhal and Ismail Shammout Conclusion. Lessons from the Cold War and the Possibilities of Global Modernism




