Roellke / Rice / Christopher | Fiscal Policy in Urban Education | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 273 Seiten

Reihe: Research in Education Fiscal Policy and Practice

Roellke / Rice / Christopher Fiscal Policy in Urban Education


1. Auflage 2002
ISBN: 978-1-60752-547-9
Verlag: Information Age Publishing
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 273 Seiten

Reihe: Research in Education Fiscal Policy and Practice

ISBN: 978-1-60752-547-9
Verlag: Information Age Publishing
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Roellke / Rice / Christopher Fiscal Policy in Urban Education jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1;Cover;1
2;Copyright;4
3;Contents;5
4;Introduction;7
4.1;Chapter 1. School Finance and Urban Education Reform;9
5;Part I: Fiscal Dimensions of Urban School Reform;15
5.1;Chapter 2. Can Whole-School Reform Improve the Productivity of Urban Schools? The Evidence on Three Models;17
5.2;Chapter 3. Whole School Reform and School-based Budgeting in New Jersey: Three Years of Implementation;43
5.3;Chapter 4. Balancing the Books: The Relationship Between Fiscal Condition, Educational Output, and District Competition in the Metropolitan Districts of Minnesota;71
5.4;Chapter 5. School Performance and Resource Use: The Role of Districts in New York City;99
6;Part II: The Supply, Demand, and Qualityof City Teachers;123
6.1;Chapter 6. Teacher Attrition and Mobility in Urban Districts: Evidence from Wisconsin;125
6.2;Chapter 7. Reducing Novice Teacher Attrition in Urban School Districts: Focusing on the Moving Target;143
7;Part III: Equity and Adequacy in Urban Schools;159
7.1;Chapter 8. The Adequacy of Urban Education: Focusing on Teacher Quality;161
7.2;Chapter 9. Using Student Level Data to Measure School Finance Adequacy: An Exploratory Analysis;187
8;Part IV: Private School Finance and Private Money for Urban Public Schools;209
8.1;Chapter 10. Private School Finance: Tugging on the Curtain;211
8.2;Chapter 11. Private Money/Public Schools: Early Evidence on Private and Non-Traditional Support for New York City Public Schools;237
9;Conclusion;257
9.1;Chapter 12. Fiscal Policy in Urban Education: Lessons Learned and Implications for Research;259
10;About the Editors and Contributors;265



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.