Röbken | Inside the ¿Knowledge Factory¿ | Buch | 978-3-8244-0805-4 | sack.de

Buch, Englisch, 271 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 376 g

Reihe: Wirtschaftswissenschaften

Röbken

Inside the ¿Knowledge Factory¿

Organizational Change in Business Schools in Germany, Sweden and the USA

Buch, Englisch, 271 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 376 g

Reihe: Wirtschaftswissenschaften

ISBN: 978-3-8244-0805-4
Verlag: Deutscher Universitätsverlag


For the last centuries higher education institutions have been very enduring organizations. Nevertheless, they are now forced to rethink their strategies because of changes in their institutional environment.


Heinke Röbken analyses how American, German and Swedish universities - and particularly business schools - deal with the various expectations they are confronted with. She shows, how higher management education institutions change and how they translate demands from their institutional environment (e.g. from business recruiters, academia or government) into their internal organizational structures. On the basis of neo-institutional theory the author argues that a form of "institutional schizophrenia" can help institutions to comply with external demands without compromising the pursuit of academic reputation which is essential for their inner stability.
Röbken Inside the ¿Knowledge Factory¿ jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


I: Introduction.- 1 Introduction.- II: Researching Organizational Change in Business Schools.- 2 Organizations and Institutional Environments: Neo-Institutionalism.- 3 The Historical Development of Business Schools.- 4 Business Schools from a Neo-Institutional Perspective.- 5 Excursus: Isomorphism — The Case of Entrepreneurship Professorships.- 6 Business Schools in the Context of the National Higher Education System.- III: The Empirical Study.- 7 Methodology and Research Design.- 8 Organizational Responses to Institutional Pressures.- 9 Comparing and Learning from the Three Case Study Business Schools.- 10 Implications.- IV: Conclusion.- 11 Conclusion.


Dr. Heinke Röbken promovierte bei Prof. Dr. Uwe Schneidewind am Institut für Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik der Universität Oldenburg. Nach ihrem Studium in Deutschland, den USA und Schweden war sie Gastforscherin an der University of Chicago und an der Cornell University. Heute arbeitet sie als Juniorprofessorin für Bildungsmanagement an der Universität Oldenburg.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.