The Ethical Norm of Managerial Decisions
Buch, Englisch, 241 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g
ISBN: 978-3-319-99791-9
Verlag: Springer International Publishing
This book has major implications for research in business ethics and allows critical insights into managerial decision making.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Contents
I Introduction: The Nexus of Imperfect Duty
and the Ethical Norm
II Kant’s Categorical Imperative and Moral Duties
III The Nexus of Managerial Duty and its Conceptual
Advantages
IV Relations of VirtueV Reasoned Managerial Decisions
VI Due Diligence and the Profit Motive: Perfect
Or Imperfect Duty?
VII Managers, Virtues, and Dispositions?
VIII Fair Negotiations
IX Management Perquisites and Imperfect Duty
Index
Bibliography




