Buch, Englisch, 165 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 3305 g
The Working Man in British Culture, 1939-1945
Buch, Englisch, 165 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 3305 g
Reihe: Genders and Sexualities in History
ISBN: 978-1-137-52746-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Men at Work explores the cultural portrayal of four essential wartime occupations: agriculture, industry, firefighting and the mercantile marine. In analysing a broad spectrum of wartime media (most notably film, radio and visual culture) it establishes a clear hierarchy of masculine roles in British culture during the Second World War.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte