Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 634 g
Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 634 g
ISBN: 978-0-521-78300-2
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpädagogik, Gesangspädagogik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikinstrumente Instrumentenunterricht & Lernanleitungen
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Einzelne Komponisten und Musiker
Weitere Infos & Material
Introduction John Rink; Part I. Conceptions and Preconceptions: 1. Performing through history Colin Lawson; 2. Historical performance and the modern performer Peter Walls; 3. Analysis and (or?) performance John Rink; 4. Understanding the psychology of performance Eric Clarke; Part II. Learning to Perform: 5. On teaching performance Janet Ritterman; 6. Developing the ability to perform Jane Davidson; 7. Preparing for performance Stefan Reid; 8. Memorising music Aaron Williamon; Part III. Making Music: 9. From score to sound Peter Hill; 10. Communicating with the body in performance Jane Davidson; 11. Ensemble performance Elaine Goodman; 12. The fear of performance Elizabeth Valentine; Part IV. Interpreting Performance: 13. Listening to performance Eric Clarke; 14. The legacy of recordings Peter Johnson; 15. The criticism of musical performance Raymond Monelle; 16. Performers on performance Jonathan Dunsby.