Buch, Englisch, Band 21, 202 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 451 g
Reihe: Protest, Culture & Society
The Greenpeace Anti-Whaling Campaign in Norway
Buch, Englisch, Band 21, 202 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 451 g
Reihe: Protest, Culture & Society
ISBN: 978-1-78533-528-0
Verlag: Berghahn Books
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Tier- und Umweltschutz
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltschutzorganisationen, Naturschützer
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Interessengruppen, Lobbyismus und Protestbewegungen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Denkansätze und Ideologie der Umweltschützer
Weitere Infos & Material
List of Figures
Acknowledgements
Introduction: Observing Greenpeace through the Systems-theoretic Lens
Chapter 1. Antecedents: Greenpeace, Norway and Whales before the Greenpeace Whale Campaign in Norway
Chapter 2. ‘Greenpeace Should Be a People Persuader and Stand United Internationally’: Greenpeace in Sweden and Denmark
Chapter 3. ‘Campaigning Against Each Other’: Greenpeace Norway
Chapter 4. ‘Fuck Greenpeace, but Save the Whales’: Greenpeace Campaigning in Norway in 1998-99
Chapter 5. ‘From Direct Actions to Dialogue’: Greenpeace Campaigning in Norway from 2000 onwards
Conclusion: Fuck Greenpeace, but Save the World
Appendix: Some Additional Systems-theoretic Explanations
Bibliography
Index