Buch, Englisch, 321 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 682 g
Designs for Student Learning and Teacher Enactment
Buch, Englisch, 321 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 682 g
Reihe: Research in Mathematics Education
ISBN: 978-3-030-38587-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
Weitere Infos & Material
Introduction: Approaches to Curriculum Analysis from the Perspective of Teacher Use.- Conversations with Curriculum Authors: Retrospective Reflections.- Mathematical Emphasis in Curriculum Materials.- Pedagogical Emphasis in Curriculum Materials.- Implications for Teaching.- Beyond the Script: Educative Features.- Communication of Transparency and Rationale for Design.- Attending to Student Thinking.- Mathematics Communicated to Teachers.- Do Curriculum Materials Support Teacher Decision Making?.- Curriculum Design Implications and Future Directions.- Commentary.