Liebe Besucherinnen und Besucher,

heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien

Remes | Motion(less) Pictures | Buch | 978-0-231-16962-2 | sack.de

Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 218 mm x 146 mm, Gewicht: 374 g

Reihe: Film and Culture Series

Remes

Motion(less) Pictures

The Cinema of Stasis
Erscheinungsjahr 2015
ISBN: 978-0-231-16962-2
Verlag: Columbia University Press

The Cinema of Stasis

Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 218 mm x 146 mm, Gewicht: 374 g

Reihe: Film and Culture Series

ISBN: 978-0-231-16962-2
Verlag: Columbia University Press


Conducting the first comprehensive study of films that do not move, Justin Remes challenges the primacy of motion in cinema and tests the theoretical limits of film aesthetics and representation. Reading experimental films such as Andy Warhol's Empire (1964), the Fluxus work Disappearing Music for Face (1965), Michael Snow's So Is This (1982), and Derek Jarman's Blue (1993), he shows how motionless films defiantly showcase the static while collapsing the boundaries between cinema, photography, painting, and literature.

Analyzing four categories of static film--furniture films, designed to be viewed partially or distractedly; protracted films, which use extremely slow motion to impress stasis; textual films, which foreground the static display of letters and written words; and monochrome films, which display a field of monochrome color as their image--Remes maps the interrelations between movement, stillness, and duration and their complication of cinema's conventional function and effects. Arguing all films unfold in time, he suggests duration is more fundamental to cinema than motion, initiating fresh inquiries into film's manipulation of temporality, from rigidly structured works to those with more ambiguous and open-ended frameworks. Remes's discussion integrates the writings of Roland Barthes, Gilles Deleuze, Tom Gunning, Rudolf Arnheim, Raymond Bellour, and Noel Carroll and will appeal to students of film theory, experimental cinema, intermedia studies, and aesthetics.

Remes Motion(less) Pictures jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgments1. Introduction: The Filmic2. Serious Immobilities: Andy Warhol, Erik Satie, and the Furniture Film3. Stasis in Fluxus: Disappearing Music for Face and Protracted Cinema4. Boundless Ontologies: Michael Snow, Wittgenstein, and the Textual Film5. Colored Blindness: Derek Jarman's Blue and the Monochrome Film6. Conclusion: Static Cinema in the Digital AgeAppendix 1. The Cinema of StasisAppendix 2. Films Relevant to Understanding the Cinema of StasisNotesIndex


Justin Remes is assistant professor of film studies at Iowa State University. His essays have appeared in Cinema Journal, Screen, the British Journal of Aesthetics, and Film-Philosophy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.