Universal Principles for All Disciplines
Buch, Englisch, 216 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 359 g
ISBN: 978-3-030-95784-1
Verlag: Springer International Publishing
This book helps advanced design students and working professionals in any discipline to understand why and when the basic design principles they were taught workor do not work and, as a result, improve their design effectiveness.
Zielgruppe
Graduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Maschinenbau Konstruktionslehre, Bauelemente, CAD
- Geisteswissenschaften Design Produktdesign, Industriedesign
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Konstruktionslehre und -technik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Produktionstechnik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
The Universal Nature of Design.- How We Learn Design.- Universal Design Activity - Clarifying the Project.- Universal Design Activity – Generating Ideas.- Universal Design Activity – Selecting One Idea to Implement.- Improvisation.- What Makes an Effective Designer?.- Enhancing Our Ability to Design.- Biases in Design.- Designing With Others.