Buch, Englisch, 116 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 389 g
The Role of Creativity and Entrepreneurship
Buch, Englisch, 116 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 389 g
Reihe: Classroom Companion: Business
ISBN: 978-981-19-0889-7
Verlag: Springer Nature Singapore
This book shows that the ideation process involves more creativity in terms of thinking outside the box. This involves new thought processes about emerging technological change that will influence business directions. This book states that ideation is a process that requires some degree of flexibility as market circumstances mean constant innovation is required.
Zielgruppe
Lower undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
1. The role of entrepreneurship in society.- 2. Corporate entrepreneurship.- 3. Social forms of entrepreneurship.- 4. Stakeholders in entrepreneurial business ventures.- 5. Entrepreneurial marketing.- 6. Sustainability initiatives in entrepreneurship.- 7. Entrepreneurial leadership.- 8. Analysing innovation.- 9. Creativity and ideation.- 10. Entrepreneurial ecosystems.