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Buch, Englisch, 251 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 400 g
Reihe: Issues in Business Ethics
Toward a Holistic Perspective
Buch, Englisch, 251 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 400 g
Reihe: Issues in Business Ethics
ISBN: 978-3-030-96598-3
Verlag: Springer International Publishing
This book follows these perspectives exploring the link between social innovation and social enterprises, presenting them as a new a new possible field of research that support new ways to understand and theorize individual, organizational and community behaviors.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Sozialwirtschaft
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Soziale Arbeit/Sozialpädagogik, Theorie und Methoden
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Social Innovation and Social Enterprises: Acknowledging Ethical Roots to Boost Positive Societal Change.- Chapter 2. Organizational Hybridity, Social Enterprise, and Social Innovation: Disentangling Concepts to Advance Theory and Practice.- Chapter 3. How Can Cross-Sector Collaborations Foster Social Innovation? A Review.- Chapter 4. A Behavioral and Cognitive View of Social Innovation.- Chapter 5. Leadership in Social Enterprises: A Paradigm for Purpose-Led Organizations.- Chapter 6. Spirituality and the Social Enterprise: A Paradox Lens.- Chapter 7. A Holistic Perspective on Social Performance in Social Enterprises—Disentangling Social Impact From Operational Sustainability.- Chapter 8. The Adoption of Managerialist Practices in Social Enterprises.- Chapter 9. Being for Profit, Non-Profit, or Both? The Risk Advantage of Social Enterprises in the Face of Shocks.- Chapter 10. Scaling Enterprises: A Critique and Opportunity.- Chapter 11. Select Conclusive Thoughts and Perspectives to Guide Further Research.