Ramos | Antitrust and the Multivalued Function of Competition | Buch | 978-3-8487-8313-7 | sack.de

Buch, Englisch, Band 14, 306 Seiten, gebunden, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 544 g

Reihe: Recht und Gesellschaft – Law and Society

Ramos

Antitrust and the Multivalued Function of Competition

Buch, Englisch, Band 14, 306 Seiten, gebunden, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 544 g

Reihe: Recht und Gesellschaft – Law and Society

ISBN: 978-3-8487-8313-7
Verlag: Nomos


The book offers a renewed approach to the debate on antitrust goals. Based on a legal-sociological perspective, it conceives competition as a form with social functions. Thus, competition is not a mere derivation of efficiency or consumer welfare, but an autonomous goal of antitrust which pervades cartel, unilateral conduct and merger cases. According to Tobias Werron, this is a “great piece of scholarship (…) that suggests an openness of mind and independence of thought”. Celso Campilongo writes: “the publication of this work ought to be celebrated. It is far from trivial or usual to reconstruct (…) a sociology of antitrust law”.
Ramos Antitrust and the Multivalued Function of Competition jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.