Ramamurthy | Imperial persuaders | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 46, 256 Seiten, Web PDF, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

Reihe: Studies in Imperialism

Ramamurthy Imperial persuaders

Images of Africa and Asia in British advertising
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-5261-1857-8
Verlag: David & Charles
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Images of Africa and Asia in British advertising

E-Book, Englisch, Band 46, 256 Seiten, Web PDF, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

Reihe: Studies in Imperialism

ISBN: 978-1-5261-1857-8
Verlag: David & Charles
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The first book to provide an historical survey of images of black people in advertising during the colonial period. Analyses the various conflicting, and changing ideologies of colonialism and racism in British advertising. Reveals the historical and production context of many well known advertising icons, as well as the specific commercial interests that various companies' images projected. Provides a chronological understanding of changing colonial ideologies in relation to advertising, while each chapter explores images produced to sell specific products, such as soap, cocoa, tea and tobacco.

Ramamurthy Imperial persuaders jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.