Raggatt / Weiner | Curriculum & Assessment | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 132 Seiten, Web PDF

Reihe: Open University

Raggatt / Weiner Curriculum & Assessment

Some Policy Issues
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-4832-9913-6
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Some Policy Issues

E-Book, Englisch, 132 Seiten, Web PDF

Reihe: Open University

ISBN: 978-1-4832-9913-6
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



An Open University set book, it explores recent changes in curriculum and assessment policy, and examines the trend towards centralized control. It also offers an assessment of continuing local authority influences. The selection of articles, though not comprehensive, will be useful to anyone with interest in curriculum and assessment policy.

Raggatt / Weiner Curriculum & Assessment jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1;Front Cover;1
2;Curriculum and Assessment: Some Policy Issues;4
3;Copyright Page;5
4;Table of Contents;8
5;Preface;6
6;Introduction — It's No Secret Any More: curriculum policy in public view;10
7;Chapter 1. The Great Debate: making an ideology;18
7.1;MAKING AN IDEOLOGY—BACKGROUND;18
7.2;MAKING AN IDEOLOGY—CONTENT;21
7.3;WHAT GREAT DEBATE?;25
7.4;REFERENCES;26
8;Chapter 2. The Secondary School Curriculum and Examinations: House of Commons Education, Science and Arts Committee;28
8.1;THE CURRICULUM AND 'THE SCHOOL CURRICULUM';32
8.2;NOTES AND REFERENCES;38
9;Chapter 3. Utopia Deferred: curriculum issues for primary and middle school education;40
9.1;LOGISTICAL FEATURES;41
9.2;CURRICULUM ISSUES;44
9.3;ISSUES AND ACTUALITIES;49
9.4;REFERENCES;50
10;Chapter 4. Local Education Authorities and the Curriculum;52
10.1;THE NEGLECT OF THE LEAs IN THE CURRICULUM DEBATE;54
10.2;LOCAL RESPONSES TO NATIONAL PRESSURES;56
10.3;LEA RESPONSES TO SCHOOL-BASED INITIATIVES;59
10.4;LEAs AS INITIATORS;60
10.5;POLICIES AND POLITICS IN LEAs;64
10.6;REFERENCES;66
11;Chapter 5. Improving Secondary Schools: Inner London Education Authority;68
11.1;3.11 THE FOURTH AND FIFTH YEARS: ORGANIZING AND ASSESSING THE CURRICULUM;68
12;Chapter 6. The Content and Context of Educational Reform;76
12.1;CONTENT AND CONTEXT;76
12.2;FOURTEEN TO SIXTEEN;79
12.3;REFERENCES;82
13;Chapter 7. Towards a Tertiary Tripartism: new codes of social control and the 17+;84
13.1;EDUCATION FOR EXPANSION;84
13.2;EDUCATION FOR INDUSTRIAL REGENERATION;85
13.3;CURRICULUM DEVELOPMENT FOR THE 17+: CEE, ABC, CPVE;87
13.4;CONCEPTUALIZING THE CODES OF CURRICULUM CHANGE;90
13.5;EXPLAINING THE RESTRUCTURING OF THE 17+ CURRICULUM;93
13.6;THE STATE AND SYSTEM INTEGRATION;95
13.7;CONCLUSION;98
13.8;NOTES;98
13.9;REFERENCES;99
14;Chapter 8. Doomsday of a New Dawn? The Prospects for a Common System of Examining at 16+;100
14.1;THE ROOTS OF THE 16+ PROPOSALS;100
14.2;THE DEVELOPMENT OF THE PROPOSALS;101
14.3;THE CURRICULUM DEBATE;105
14.4;THE EXAMINATION DEBATE;105
14.5;THE NATIONAL CRITERIA;107
14.6;CONCLUSIONS;110
14.7;NOTES;112
15;Chapter 9. A Critique of the APU;116
15.1;WHAT IS THE APU?;117
15.2;HOW THE APU BEGAN;118
15.3;THE APU IN 1984;121
15.4;AN EVALUATION OF THE APU;123
15.5;NOTES;127
16;Index;130



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.