Rabinowitz | Cognitive Science Foundations of Instruction | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 256 Seiten

Rabinowitz Cognitive Science Foundations of Instruction


1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-135-44366-5
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 256 Seiten

ISBN: 978-1-135-44366-5
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This volume presents and discusses current research that makes the connection between cognitive theory and instructional application. Addressing two general issues, the first set of chapters specifies the relation between cognitive theory and the development and evaluation of instruction, while the second set deals with the questions involved in understanding and assessing cognitive skills.

The outstanding feature of these chapters is that they all present in-depth discussions of the theoretical issues underlying instructional decisions. Many present specific implementations that provide examples of concrete applications of theory. In addition, the settings for implementing these examples span a broad range of instructional areas and environments, illustrating the generality and transferability of the application of theory to practice.

Rabinowitz Cognitive Science Foundations of Instruction jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: Preface. J.W. Thomas, W.D. Rohwer,Jr., Proficient Autonomous Learning: Problems and Prospects. The Cognition and Technology Group at Vanderbilt, Toward Integrated Curricula: Possibilities From Anchored Instruction. D. Cervone, The Role of Self-Referent Cognitions in Goal Setting, Motivation, and Performance. B. Means, Cognitive Task Analysis as a Basis for Instructional Design. G. Gabrys, A. Weiner, A. Lesgold, Learning by Problem Solving in a Coached Apprenticeship System. A.C. Graesser, N.K. Person, J. Huber, Question Asking During Tutoring and in the Design of Educational Software. S.J. Ceci, A.I. Ruiz, Inserting Context into our Thinking About Thinking: Implications for a Theory of Everyday Intelligent Behavior. A. Elstein, M. Rabinowitz, Medical Cognition: Research and Evaluation. G.A. Klein, R.R. Hoffman, Seeing the Invisible: Perceptual-Cognitive Aspects of Expertise.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.