Quaresma / Winsløw / Takahashi | Mathematics Lesson Study Around the World | Buch | 978-3-030-09301-3 | sack.de

Buch, Englisch, 174 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 289 g

Reihe: ICME-13 Monographs

Quaresma / Winsløw / Takahashi

Mathematics Lesson Study Around the World

Theoretical and Methodological Issues
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-030-09301-3
Verlag: Springer International Publishing

Theoretical and Methodological Issues

Buch, Englisch, 174 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 289 g

Reihe: ICME-13 Monographs

ISBN: 978-3-030-09301-3
Verlag: Springer International Publishing


This book introduces the specifics of mathematics lesson study with regard to regional/national particularities, discussing the methodological and theoretical tools that can be used to pursue research on lesson study (its forms, contents, effects etc.) from an international perspective. Lesson study and learning study (LS) are becoming increasingly important in teacher education, mostly in continuous professional development, but also in prospective teachers’ education, and this interest is accompanied by a demand for more solid theorization of the lesson study process. A number of social, cultural, cognitive and affective issues are reflected in the way LS develops, and the book examines the latest results of these developments.

Quaresma / Winsløw / Takahashi Mathematics Lesson Study Around the World jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Introduction.- Lesson Study and Teaching Mathematics through Problem Solving: The Two Wheels of a Cart.- Mathematics Education Lesson Study in Japan from Historical, Community, Institutional and Development Assistance Perspectives.- Promoting and Implementing Lesson Study in Malaysia: Issue of Sustainability.- Enacting Curriculum Reform through Lesson Study in the Irish Post-primary Mathematics Classroom.- Fitting Lesson Study to the Portuguese Context.- Lesson Study in Chile: a Very Promising but still Uncertain Path.- Theorizing Lesson Study: Two Related Frameworks and two Danish Case-Studies.- Collaborative Lesson Research (CLR).- Mathematics Lesson Study Around the World: Conclusions and Looking Ahead.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.