Putnam / Leinhardt / Hattrup | Analysis of Arithmetic for Mathematics Teaching | Buch | 978-0-8058-0929-9 | sack.de

Buch, Englisch, 464 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 408 g

Putnam / Leinhardt / Hattrup

Analysis of Arithmetic for Mathematics Teaching

Buch, Englisch, 464 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 408 g

ISBN: 978-0-8058-0929-9
Verlag: Taylor & Francis Inc


This volume emerges from a partnership between the American Federation of Teachers and the Learning Research and Development Center at the University of Pittsburgh. The partnership brought together researchers and expert teachers for intensive dialogue sessions focusing on what each community knows about effective mathematical learning and instruction. The chapters deal with the research on, and conceptual analysis of, specific arithmetic topics (addition, subtraction, multiplication, division, decimals, and fractions) or with overarching themes that pervade the early curriculum and constitute the links with the more advanced topics of mathematics (intuition, number sense, and estimation). Serving as a link between the communities of cognitive researchers and mathematics educators, the book capitalizes on the recent research successes of cognitive science and reviews the literature of the math education community as well.
Putnam / Leinhardt / Hattrup Analysis of Arithmetic for Mathematics Teaching jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: Preface. J.T. Sowder, Making Sense of Numbers in School Mathematics. K.C. Fuson, Research on Learning and Teaching Addition and Subtraction of Whole Numbers. P. Nesher, Solving Multiplication Word Problems. M. Lampert, Teaching and Learning Long Division for Understanding in School. J. Hiebert, Mathematical, Cognitive, and Instructional Analyses of Decimal Fractions. T.E. Kieren, Rational and Fractional Numbers as Mathematical and Personal Knowledge: Implications for Curriculum and Instruction. L.B. Resnick, From Protoquantities to Operators: Building Mathematical Competence on a Foundation of Everyday Knowledge. M. Rauth, L. Billups, Epilogue.


Gaea Leinhardt (Edited by) , Ralph Putnam (Edited by) , Rosemary A. Hattrup (Edited by)


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.