Buch, Englisch, Band 47, 147 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2467 g
Reihe: Ethical Economy
How to deal with rationality in a communicational environment
Buch, Englisch, Band 47, 147 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2467 g
Reihe: Ethical Economy
ISBN: 978-3-319-35330-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationstheorie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
Weitere Infos & Material
Foreword.- 1 The new Population of Economics: Multiple, Fair, Ignorant and Emotional Actors. How are the Markets Ordered in Accordance with Diversified Knowledge Bases?.- 2 Mutual and self-enforcing agreements. Contracts as the basic institution of economics: Network knowledge instead of rational choice.- 3 Morals: Restrictions, Metapreferences: Adjusting an Economics of Morality.- 4 Communication of the constraints on action K.J. Arrow on Communication.- 5 Communication as Interpretation of Economic Contexts: The Example of Culture and Economy: D.C. North.- 6 Ludonarrative Dissonance: Economy as a diversified language game landscape.- 7 Rationality, hermeneutics, and communicational processes. On L. Lachmann's approach of hermeneutical economics.