E-Book, Englisch, 0 Seiten
Preece / Hodgin Andreas Dresen
Erscheinungsjahr 2017
ISBN: 978-1-78707-204-6
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 0 Seiten
ISBN: 978-1-78707-204-6
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Contents: Julian Preece: Introduction – Julian Preece/Andreas Dresen: «Every time a film gets made, an amazing miracle has occurred»: Interview with Andreas Dresen – Andreas Dresen: Der falsche Kino-Osten / The Wrong Eastern Cinema – Julian Preece: Self-Reflexivity and Films within Films: From Stilles Land (1992) to Whisky mit Vodka (2009) via Halbe Treppe (2002) and Sommer vorm Balkon (2005) – Reinhild Steingröver: Alternative GDR History in Raus aus der Haut (1997) – Stephen Brockmann: Shaping the Nation and the New Capital on the Eve of the Millennium: Nachtgestalten (1999) – Rosemary Stott: Exploring the East German Past and the DEFA Film Legacy in Die Polizistin (2000) – Helen Hughes: Coming to Terms with the Present: Andreas Dresen’s Wichmann Films (2003/2012) – Jean E. Conacher: Women at Work: Reflections on Social Identity and the Private Self in Die Polizistin (2000), Willenbrock (2005) and Steigerlied (2013) – Brigid Haines: Connecting with the Real: Death, Dying and Displacement in Andreas Dresen’s Halt auf freier Strecke (2011) and Michael Haneke’s Amour (2012) – Julian Preece: Visions of the Wende in Adaptations of Contemporary Fiction by Jurek Becker, Christoph Hein and Clemens Meyer – Mary-Elizabeth O’Brien: Lost at Home: Als wir träumten (2015), Liminal Space and GDR Cinema Tradition.