Popkewitz | Paradigm and Ideology in Educational Research (RLE Edu L) | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 228 Seiten

Reihe: Routledge Library Editions: Education

Popkewitz Paradigm and Ideology in Educational Research (RLE Edu L)

The Social Functions of the Intellectual
Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-136-46579-6
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

The Social Functions of the Intellectual

E-Book, Englisch, 228 Seiten

Reihe: Routledge Library Editions: Education

ISBN: 978-1-136-46579-6
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This book explores the complex social assumptions and values that underlie research programmes about schools. The analysis of educational research draws upon American and European scholarships in the sociology of knowledge, social philosophy and the history and sociology of science. The discussion considers first the communal, crafts and social characteristics of educational research. Three research models empirical-analytic, symbolic or linguistic and critical sciences are given attention. The discussion of the three research models is to illuminate how the constellation of commitments, assumptions and practices inter-relate to perform a paradigm giving different and conflicting definitions to the meaning of educational theory and to the use of the particular techniques of enquiry. The social role of educational research and the researcher is also considered.

Popkewitz Paradigm and Ideology in Educational Research (RLE Edu L) jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Preface. 1. Educational Research: Ideologies and Visions of Social Order. Part 1: Science As Discourse and Interest. 2. Paradigms in Educational Science: Different Meanings and Purpose to Theory. 3. Soviet Pedagogical Sciences: Visions and Contradictions. 4. ‘Qualitative’ Research: Some Thoughts about the Relation of Methods and History. Part 2: Roles of the Intellectual in Contemporary Society. 5. Social Science and Social Amelioration: The Development of the American Academic Expert. 6. Motion As Educational Change: The Misuse and Irrelevancy of Two Research Paradigms. 7. Educational Evaluation as a Political Form. 8. The Researcher as a Social Actor: Possibilities, Pathologies and Notes of Caution. Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.