Dressing the Part
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 274 g
ISBN: 978-1-349-53903-1
Verlag: Palgrave Macmillan US
Writing against the grain of popular perception and moral panic, Pomerantz offers an intricate look at the importance of style for girls in school. Based on a year long ethnography in a Canadian high school, Pomerantz highlights style as a meaning-making practice that demands to be taken seriously.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Naturwissenschaften Chemie Organische Chemie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
Weitere Infos & Material
Foreword - Bronwyn Davies Beyond the "Slut" Look: From Incitement to Identity Girls' Style as a Point of Convergence "Where It's At": Rhetorical Performances of East Side High "If You Dress Like This, Then You're Like That": Positions and Recognitions "I Dress the Way I Feel": Image, Agency, and Power Dressing the Part: Deep Surfaces and Contingent Conclusions