Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4483 g
Reihe: Curriculum Studies Worldwide
Subjectivity and Culture in Curriculum Reform
Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4483 g
Reihe: Curriculum Studies Worldwide
ISBN: 978-1-137-38239-9
Verlag: Palgrave MacMillan Us
This is the first investigation of the roles of autobiography in teacher education to be informed by concepts and examples from China, Europe, and North and South America. Unique and timely, this volume addresses multiple movements of teacher education reform worldwide.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction; William F. Pinar 1. On Teacher Development; Zhang Hua 2. New Challenges of Teacher Development in China; Zhong Qiquan 3. Curriculum and Teaching in Recent Policies in Brazil; Elizabeth Macedo 4. Philosophy for Children in China: Teacher Knowledge and Teacher Development; Gao Zhenyu 5. Autobiography, Intellectual Topographies, and Teacher Development; Nicholas Ng-A-Fook 6. Teachers Professional Development in China; Chen Yuting 7. Technologizing Teacher Development?; Qian Xuyang 8. Without Experience Is Teacher Development Possible?; William F. Pinar 9. Meaning-Making of Chinese Teachers in the Curriculum Reform; Chen Xiangming Epilogue: Teachers as Moral Intellectuals; Zhang Hua