Buch, Englisch, 240 Seiten, Paperback, Format (B × H): 150 mm x 218 mm, Gewicht: 318 g
The Transformational Indigenous PRAXIS Model
Buch, Englisch, 240 Seiten, Paperback, Format (B × H): 150 mm x 218 mm, Gewicht: 318 g
Reihe: Multicultural Education Series
ISBN: 978-0-8077-6680-4
Verlag: Teachers College Press
- Provides examples of how pathway-making across a variety of settings takes shape on the TIPM continuum.
- Highlights a diverse group of authors who are making major contributions to the transformation agendas of Indigenous knowledge and ways of knowing.
- Includes a brief summary of the TIPM dimensions with examples of the challenges that educators face as they expand their critical consciousness toward decolonization.
- Follows Native oral traditions by sharing lessons, research, and personal lived experience.
- Identifies the deficit ideological underpinnings that frame Indigenous students' school experiences.
- Employs a metaphor of wave jumping to illustrate how educators working to decolonize their practice can gain forward momentum with time and energy even while facing resistance.
- Provides a methodology to promote healing and cultural restoration of Indigenous peoples.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung