Buch, Englisch, 167 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2437 g
Buch, Englisch, 167 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2437 g
Reihe: Digital Education and Learning
ISBN: 978-1-349-43465-7
Verlag: Palgrave Macmillan US
A comprehensive and accessible overview for language educators, researchers, and students, this book examines the relationship between technological innovation and development in the field of computer-assisted language learning, exploring relevant theories and providing practical evidence about the use of computer games in language learning.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Einzelne Sprachen & Sprachfamilien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Foreword: Language, Learning, and Games; James Paul Gee 1. CALL and New Digital Technologies 2. Computer Games: Definition, Theories, Elements, and Genres 3. Computer Games and Learning 4. Computer Games and Language Learning: Theoretical Rationales 5. Early Research on the Use of Computer Games in CALL: An Overview 6. Recent Studies on Computer Gaming in CALL: An Analysis of Findings 7. The Use of an MMORPG Game in CALL: A Case Study 8. Conclusions and Future Directions