Peters | A Criminology of Popular Music | Buch | 978-1-5292-3303-2 | sack.de

Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 399 g

Peters

A Criminology of Popular Music


1. Auflage 2025
ISBN: 978-1-5292-3303-2
Verlag: Bristol University Press

Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 399 g

ISBN: 978-1-5292-3303-2
Verlag: Bristol University Press


Music explores the deepest experiences of the human condition – love, violence, religion, hedonism, protest and politics. This book takes common themes in popular music and analyses them through a harms-based critical criminology of music, while staying focused on its aesthetic and sensory elements.

It analyses the sexism, homophobia and heteronormative bias of the music industry, considering its harms and dangers to the people working within it. It also examines the influences of drugs and alcohol – on both musicians and fans. Taking in music from across the globe, the book considers its role in bringing hope, whether on a personal or political level worldwide.

Peters A Criminology of Popular Music jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction

2. Sex and Love

3. Rock ‘n’ Roll Lifestyles

4. Violence and Death

5. Hedonism, Harms and Burnout

6. Politics and Protest

7. Faith, Hope and Charity

8. Conclusion



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.