Buch, Englisch, Band 36, 125 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3317 g
Theoretical and Empirical Perspectives
Buch, Englisch, Band 36, 125 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3317 g
Reihe: International Studies in Entrepreneurship
ISBN: 978-3-319-50849-8
Verlag: Springer
- How to detect entrepreneurial opportunity to meet social needs
- How to develop social entrepreneurship, while still seeking profits
- How to discover opportunities for different forms of social entrepreneurship
Featuring contributions from around the world, this book is a valuable source for students, academics, researchers, policy makers, and professionals in the area of social entrepreneurship.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Sozialwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Social Entrepreneurship in Non-Profit and Profit Activities.- Chapter 2 Social Entrepreneurship and Institutional Factors: A Literature Review.- Chapter 3 Cultural Values and Social Entrepreneurship.- Chapter 4 The Broad Dimension of Social Entrepreneurship.- Chapter 5 Social Entrepreneurship and Institutional Conditions.