Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 3894 g
Reihe: Consumption and Public Life
Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 3894 g
Reihe: Consumption and Public Life
ISBN: 978-1-137-02249-3
Verlag: Palgrave MacMillan UK
How much is acceptable to consume? What is appropriate to consume and which goods fall into the disapproved category? Answers to these questions vary widely across time and space. This book examines the sources of this variation by providing an account of how everyday consumption norms develop, why they differ and why they change.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Kommunal-, Regional-, und Landespolitik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Understanding Consumption Norms 3. Explaining Consumption Norms 4. Consumption Norms as Practical Ethics 5. How Consumption Norms Change 6. Ethical Consumerism and Everyday Ethics 7. Private Virtues, Public Vices