Buch, Englisch, Band 11, 356 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 233 mm, Gewicht: 1100 g
Reihe: Space Technology Library
A European Perspective
Buch, Englisch, Band 11, 356 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 233 mm, Gewicht: 1100 g
Reihe: Space Technology Library
ISBN: 978-1-4020-0375-2
Verlag: Springer Netherlands
A classical `4Ps' approach is proposed, covering the Product, Price, Physical distribution, and Promotion of space activities. Special emphasis is placed on technology transfer, spin-off, and intellectual property aspects, as well as on aspects of space economy, such as alternate financing schemes like PPP (Public-Private Partnership) and sponsoring. However, space activists require broad public support and the exploratory aspect of space activities, the `Space Frontier' dimensions should not be ignored. For this reason, the philosophical dimension as an integral part of the marketing mix is elaborated in detail.
The approach is illustrated with two case studies: commercialisation of the International Space Station (ISS) and the emerging Space Tourism market.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Internationales Recht Internationales See-, Luft- und Weltraumrecht
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Weltraumforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Luft- und Raumfahrttechnik, Luftverkehr
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Luftfahrtindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Rechtswissenschaften Strafrecht Verkehrsstrafrecht und Verkehrsordnungswidrigkeitenrecht
Weitere Infos & Material
Foreword. Preface. 1. The Space Market. 2. Use of a Space Nonprofit Marketing Mix. 3. The Space Product. 4. Price of Space Projects. 5. Distribution of Space Products. 6. Promotion of Space Activities. 7. Space and Philosophy. 8. Case Study: International Space Station Commercialisation. 9. Case Study: Space Tourism. List of Acronyms. Index.