Peer | Stereotypes and Slang | Buch | 978-3-89821-715-6 | sack.de

Buch, Englisch, 108 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 152 g

Peer

Stereotypes and Slang


1. Auflage 2006
ISBN: 978-3-89821-715-6
Verlag: ibidem-Verlag

Buch, Englisch, 108 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 152 g

ISBN: 978-3-89821-715-6
Verlag: ibidem-Verlag


The theoretical basis of this book is the assumption that stereotyping is a phenomenon which manifests itself primarily through language. It is further based on the observation that slang provides a large number of expressions that imply particular stereotypes.
The focus lies on investigating the nature of both stereotyping and slang, illustrating the subject by a survey that analyses how certain national stereotypes are expressed in selected slang terms.

Peer Stereotypes and Slang jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Christian Peer studied English, Philosophy and Psychology and currently teaches in Innsbruck. He is also working at the Institute for English of Innsbruck University, focusing his research on the socio-linguistic Aspects of English dialects.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.