Parker | Attachment Aware Schools | Buch | 978-3-031-59207-2 | sack.de

Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Palgrave Studies in Alternative Education

Parker

Attachment Aware Schools

A Critical Perspective
2024
ISBN: 978-3-031-59207-2
Verlag: Springer Nature Switzerland

A Critical Perspective

Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Palgrave Studies in Alternative Education

ISBN: 978-3-031-59207-2
Verlag: Springer Nature Switzerland


This book offers a unique exploration of attachment aware schools, bringing together empirical teacher views along with wider theoretical and policy perspectives. Attachment aware schooling demonstrates an understanding of the emotional and behavioural needs of children and young people which go beyond training and experience, in order to promote better learning and health outcomes. The author reviews the key principles of attachment theory, the features of attachment aware schools and the tensions that exist in current education policy in England. He then explores issues around gender, social justice and social policy in relation to trauma-informed and attachment aware practice. The book will be of interest to academics and students in the fields of alternative education, the sociology of education, education policy and social psychology.

Parker Attachment Aware Schools jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part 1: Literature, Theory and Policy Issues.- Chapter 1:- Introduction: The Challenge of Attachment Aware Schools.- Chapter 2: Attachment Awareness in Schools.- Chapter 3: From Attachment Awareness to Attachment Aware Schools 2010-2020.- Chapter 4: Widening Understanding of Attachment, Trauma and the Impact of COVID.- Chapter 5: If Attachment Aware Schools Are So Good, Why Isn’t Everyone Doing It?.- Part 2: AAS: Findings from an Empirical Research Project.- Chapter 6: Origins of the Study.- Chapter 7: Putting Attachment Aware Schools into Practice.- Chapter 8: Attachment Aware Schools in Society.- Chapter 9: Conclusion: Attachment Aware Schools: Changing Education or Social Control?.


Richard Parker is Visiting Research Fellow at Bath Spa University, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.