Buch, Englisch, 339 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 536 g
Challenging Hegemonic Epistemologies
Buch, Englisch, 339 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 536 g
Reihe: Education, Politics and Public Life
ISBN: 978-3-030-77422-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
Weitere Infos & Material
Foreword Second EditionA Foreword - Second EditionTheory not as a schema for ‘acting’, but for ‘looking’Dwayne Huebner
Introduction Second Edition
Foreword First EditionRe-inserting historicity into the curriculumDonaldo Macedo
Introduction First Paper Back EditionItinerant Curriculum Theory: Opening up the Western curriculum canon
Chapter 1Introduction to the First Edition: There is a riverChapter 2The nature of conflictChapter 3The Struggle over knowledge controlChapter 4A simplistic tool for a lethal phenomenon Chapter 5The emergence of Ralph TylerChapter 6The Prosser resolutionChapter 7The struggle for curriculum relevanceChapter 8The emergence and vitality of a specific critical curriculum riverChapter 9Challenging epistemicides: Toward an itinerant curriculum theoryChapter 10Double scandal. Itinerant curriculum theory as the subaltern non-abyssal turnChapter 11Curriculum Afterword: The Dialogue Dwayne Huebner and João M. Paraskeva
Afterword First Paperback EditionEpistemologies for a new worldAntonia Darder




