Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 481 g
New Agendas in Communication
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 481 g
Reihe: New Agendas in Communication Series
ISBN: 978-0-415-80499-8
Verlag: Taylor & Francis
With contributions from up-and-coming scholars, this collection identifies key issues and paves the way for further research on the role of journalism in today's world. It will appeal to scholars, researchers, and advanced students in journalism, communication, and media studies, and will also be of interest to those in public affairs, political science, and government.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
Weitere Infos & Material
Introduction - Mark Tremayne Part I: Journalism in the 21st Century Liquid Journalism for a Monitorial Citizenry - Mark Deuze Media Literacy in a Media-Saturated Age - Dan Gillmor Changing Audiences, Uncertainty and Control - Wilson Lowrey Part II: Civic Engagement with New Journalism The Citizen is The Message: Online Media and Civic Journalism - Zizi Papacharissi History Writing 2.0: Journalist and Citizen Agenda-Setters in the Coverage of Hurricane Katrina’s Anniversary - Sue Robinson Mapping Citizen Coverage of the Dual City - Lou Rutigliano Part III: The Influence of Blogs on Mainstream Journalism What the Blogger Knows: The Emerging Knowledge Practices of Personal Journalism - Donald Matheson Media on Media: An Analysis of the Relationship Between Professional Mass Media and Bloggers - Monica Postelnicu Part VI: The Public’s Relationship With Digital Content It’s All About Attention: News-Seeking and Information Overload in the Digital Age - H. Iris Chyi The Many Faced ‘You’ of Social Media - Sharon Meraz Important News but Complex: How the Web Generates Public Interest in and Understanding of Science, Health and Technology - Ron Yaros