Buch, Englisch, 263 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 366 g
British Pioneers in Arts Education from 1890 to 1950
Buch, Englisch, 263 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 366 g
Reihe: Palgrave Studies in Alternative Education
ISBN: 978-3-030-75740-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Privatschulen, alternative Schulformen
Weitere Infos & Material
Introduction: Themes in Arts Education, 1890–1950.- Chapter 1: Cecil Sharp (1859–1924): Advocate for Folk Song and Folk Dance Education in Schools and the Community.- Chapter 2: Stewart Macpherson (1865–1941): The Rise of the Musical Appreciation Movement in Britain.- Chapter 3: Walter Carroll (1869–1955): Setting the Tone for Local Education Authority Advisers.- Chapter 4: Alice Gomme (1853–1938): Conserving a Nation Through Children’s Games.- Chapter 5: Harriet Finlay-Johnson (1871–1956): The Drama of Education.- Chapter 6: Henry Caldwell Cook (1886–1939): Play, Performance and the Perse.- Chapter 7: Harry Peach (1874–1936): The Materiality of Arts and Crafts Education.- Chapter 8: Marion Richardson (1892–1946): When Idea and Expression are One.- Chapter 9: Seonaid Robertson (1912–2008): The Transformation of ‘Chaotic Experience’ Through Arts Education.- Conclusion: Arts Education Today.