Buch, Englisch, 273 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 153 mm x 228 mm, Gewicht: 458 g
Power and Social Movements in Post-Dictatorship Chile
Buch, Englisch, 273 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 153 mm x 228 mm, Gewicht: 458 g
ISBN: 978-0-520-22768-2
Verlag: University of California Press
Amid protests against the Pinochet regime, a group of población(shantytown) residents came together in 1984 to challenge poor health care in their community and to denounce military rule. How did their organization respond seven years later when Chile's transition to democracy brought an end to dictatorship but no clear solution to ongoing health problems? Marketing Democracy shows how the exercise of power and the strategies of social movements transformed with the transition from a military to an elected-civilian regime in Chile. The term "marketing democracy" refers first to how contemporary democracies are shaped by transnational market forces, and second to how politicians have promoted democracy with the twin goals of attracting foreign capital and diminishing social movements.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Religionsethnologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie Kulturpsychologie, Ethnopsychologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Interessengruppen, Lobbyismus und Protestbewegungen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Politische Ethnologie, Recht, Organisation, Identität
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Demokratie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Umwelt und Kultur, Kulturökologie
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Acknowledgments
Prologue
Introduction
La Bandera in the Social Imaginary
PART ONE: History of Collective Action
1. The Founding of the Población
2. Military Rule
3. Transition to Democracy
PART TWO: Ethnography of Democracy
4. Marketing Democracy
5. The Paradox of Participation
6. Legitimation of Knowledge
Epilogue
Appendix. Health Group's Ethnography
Notes
References
Index