Paige | Teaching the Decoding Triangle | Buch | 978-1-032-49691-7 | sack.de

Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 453 g

Paige

Teaching the Decoding Triangle

A Developmental Approach to Early Literacy Instruction
1. Auflage 2025
ISBN: 978-1-032-49691-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd

A Developmental Approach to Early Literacy Instruction

Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 453 g

ISBN: 978-1-032-49691-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This textbook uses Ehri’s Reading Phases to explore the fundamental components of word reading to detail a developmental approach to reading instruction that prioritizes the individual reader. Drawing on decades of research, Paige breaks down the Science of Reading and presents three fundamental concepts to teaching reading effectively:

- Children differ in the rate at which they master reading skills

- A teacher deeply knowledgeable in the fundamentals of reading is irreplaceable

- Awareness that teaching is an art as well as a science  Readers will come away with an up-to-date knowledge of how reading occurs and the skills necessary to implement effective instruction. Chapters address all stages of reading development from early reading instruction to advanced reading development, provide assessment tools, and offer guidance on continuous improvement in literacy instruction. This text is required reading for courses on reading instruction and reading methods.

Paige Teaching the Decoding Triangle jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction

Chapter 1: Evidence versus Philosophy

Chapter 2: From Text to Speech to Understanding

Chapter 3: Theories of Reading

Chapter 4: Reading as a Developmental Continuum

Chapter 5: The Decoding Triangle

Chapter 6: The Pre-Alphabetic Phase

Chapter 7: The Partial Alphabetic Phase

Chapter 8: The Full Alphabetic Reading

Chapter 9: The Consolidated Alphabetic Reading

Epilogue


David D. Paige is Professor of Literacy and Director of the Jerry L. Johns Literacy Clinic at Northern Illinois University, USA. He is a co-author of Artfully Teaching the Science of Reading and The Reading Steward’s Handbook.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.