A Research Guide for Marketers at the Edge of Culture
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 229 mm, Gewicht: 392 g
ISBN: 978-0-19-886211-6
Verlag: Oxford University Press
Through practical exercises, examples, extended team projects, and evaluation criteria, this book guides students through the application of learning to all phases of semiotics-based projects for communications, brand equity management, design strategy, new product development, and public policy management. In addition to tools for sorting data and mapping cultural dimensions of a market, it includes useful interview protocols for use in focus groups, in-depth interviews, and ethnographic studies, as well as expert case studies that will enable readers to apply semiotics to consumer research.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Semiotik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Semiotik