Buch, Englisch, 154 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 402 g
Buch, Englisch, 154 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 402 g
Reihe: Routledge Interpretive Marketing Research
ISBN: 978-0-415-77323-2
Verlag: Routledge
While the first part of this book concentrates on assailing critiques of 'free-will', the second part takes issue with the postmodernist emphasis on the non-rational. The authors situate these critiques in the context of key academic debate, examining the logic and empirical bases for their claims thus leading to a deeper understanding of 'bounded' rationality and the potential of the adaptive unconscious to affect consumer choice.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
Weitere Infos & Material
Part 1: The Renewed Interest in the Unconscious and Free Will - A Progress Report for Marketing 1. The Relegation of Free Choice and Free Will 2. The Dominance of the Adaptive Unconscious Part 2: Postmodernism: The Attack on all Aspects of Modernity and Rationality 3. The Claims made by Postmodernists 4. Central Philosophical Assertions of Postmodernism