Buch, Englisch, 314 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 476 g
Buch, Englisch, 314 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 476 g
Reihe: Routledge Introduction to Media and Communications
ISBN: 978-0-415-23807-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Part of the successful Routledge Introductions to Media and Communications series which provides concise introductions to key areas in contemporary communications, Bill Osgerby's innovative Youth Media traces the development of contemporary youth culture and its relationship with the media.
From the days of diners, drive-ins and jukeboxes, to today's world of iPods and the Internet, Youth Media examines youth media in its economic, cultural and political contexts and explores:
- youth culture and the media
- the 'Fab Phenomenon': markets, money and media
- generation and degeneration in the media: representations, responses and 'effects'
- media, subculture and lifestyle
- global media, youth culture and identity
- youth and new media.
Analyzing the nature of different forms of communication as well as reviewing their production and consumption, this is an essential introduction to this key area in communication and cultural studies.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk