Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 249 g
ISBN: 978-1-349-50506-7
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The case studies in Rethinking Interviewing and Personnel Selection find support for Herriot (1993, 2003) and Fletcher's (1997, 2003) claims that the selection interview is a social process which may gain from a degree of semi-structured interaction with candidates.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Berufs- und Studienberatung, Karriereplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
1. What Selection Theory Claims 2. Who Knows for a Fact? 3. Yet How Do We Know? 4. Where's the Logic? 5. What's the Proof? 6. So Why Dismiss Intuition? 7. Interviewing and Psychological Contract 8. Tacit Knowledge and Implicit Learning 9. Rethinking Selection Theory 10. What Managers Have in Mind 11. Power Dynamics and Selection 12. So Where Now? Annex Sets-Within-Sets of Criteria in Panel Interviewing