Buch, Englisch, 68 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 149 g
Reihe: SpringerBriefs in Finance
Buch, Englisch, 68 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 149 g
Reihe: SpringerBriefs in Finance
ISBN: 978-3-030-18647-0
Verlag: Springer International Publishing
This book discusses the concept of sustainability valuation, a method in which corporate social responsibility (CSR) among other factors is embedded in the cash value of a given firm. It proposes a new, holistic way of representing sustainability in a theoretical framework, and discusses the role of policy in determining a firm’s cash value. Moreover, it addresses the method’s potential, the challenges involved in its practical application, and how it can be adapted to specific cases. By shaking up the field of firm valuation in an era characterized by global sustainable development, the book makes a valuable contribution to the available literature on finance, sustainability science, and policymaking.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Rating, Due Diligence, Unternehmensbewertung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Umweltökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
Weitere Infos & Material
Structure of Sustainability Valuation.- Sustainability Channels of Business.- Sustainability Cashflows.- Sustainability Discount Rates.- Completion and Further Issues.