Nxumalo | Decolonizing Place in Early Childhood Education | Buch | 978-1-138-38454-5 | sack.de

Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 420 g

Reihe: Indigenous and Decolonizing Studies in Education

Nxumalo

Decolonizing Place in Early Childhood Education


1. Auflage 2019
ISBN: 978-1-138-38454-5
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 420 g

Reihe: Indigenous and Decolonizing Studies in Education

ISBN: 978-1-138-38454-5
Verlag: Routledge


This book draws attention to the urgent need for early childhood education to critically encounter and pedagogically respond to the entanglements of environmentally damaged places, anti-blackness, and settler colonial legacies. Drawing from the author’s multi-year participatory action research with educators and children in suburban settings, the book highlights Indigenous presences and land relations within ongoing settler colonialism as necessary, yet often ignored, aspects of environmental education. Chapters discuss topics such as: geotheorizing in a capitalist society, absences of Black place relations, and unsettling unquestioned Western assumptions about nature education. Rather than offer prescriptive solutions, this book works to broaden possibilities and bolster the conversation among teachers and scholars concerned with early years environmental education.

Nxumalo Decolonizing Place in Early Childhood Education jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Series Editors’ Introduction 1. Situating orientations 2. Storying practices of witnessing: Refiguring quality in everyday encounters 3. Refiguring presences 4. Unsettling forest encounters 5. Restorying garden relations 6. Geotheorizing place relations 7. Living with bee death 8. Inhabiting a Black Anthropocene Moving forward: Toward decolonial place encounters in early childhood education


Fikile Nxumalo is Assistant Professor of Diversity and Place in Teaching and Teacher Education in the Department of Curriculum, Teaching and Learning at the Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto, Canada.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.