Nöth / Bishara | Self-Reference in the Media | E-Book | www2.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 6, 351 Seiten, Gewicht: 10 g

Reihe: Approaches to Applied Semiotics [AAS]ISSN

Nöth / Bishara Self-Reference in the Media


1. Auflage 2008
ISBN: 978-3-11-019883-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, Band 6, 351 Seiten, Gewicht: 10 g

Reihe: Approaches to Applied Semiotics [AAS]ISSN

ISBN: 978-3-11-019883-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark





Nöth / Bishara Self-Reference in the Media jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1;Frontmatter;1
2;Contents;9
3;Self-reference in the media:The semiotic framework;15
4;Distortion, fabrication, and disclosure in a self-referential culture:The irresistible force of reality;43
5;Modes of self-reference in advertising;59
6;Metapictures and self-referential pictures;73
7;“Absolut Anonymous”: Self-reference in opaque advertising;91
8;The death of photography in self-reference;107
9;Marilyn:A paragone of the camera gaze;119
10;The self-reflexive screen: Outlines of a comprehensive model;137
11;Nostalgia of the media / in the media;155
12;Self-reference in animated films;167
13;On the use of self-disclosure as a mode of audiovisual reflexivity;177
14;The old in the new: Forms and functions of archive material in the presentation of television history on television;195
15;There’s no business without show-business: Self-reference as self-promotion;207
16;Computer games:The epitome of self-reference;219
17;Self-reference in computer games: A formalistic approach;231
18;Metacommunication in play and in (computer) games;249
19;Self-reflexivity in computer games: Analyses of selected examples;265
20;Looking through the computer screen: Self-reflexivity in net.art;281
21;The artist and her bodily self: Self-reference in digital art/media;303
22;Metafiction and metamusic: Exploring the limits of metareference;315
23;Backmatter;337


Winfried Nöth and Nina Bishara, University of Kassel, Germany.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.