Niaz / Luiggi | Facilitating Conceptual Change in Students’ Understanding of the Periodic Table | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 49 Seiten, eBook

Reihe: SpringerBriefs in Education

Niaz / Luiggi Facilitating Conceptual Change in Students’ Understanding of the Periodic Table


2014
ISBN: 978-3-319-01086-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 49 Seiten, eBook

Reihe: SpringerBriefs in Education

ISBN: 978-3-319-01086-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book is about how students are taught the periodic table. It reviews aspects of the periodic table’s development, using the history and philosophy of science. The teaching method presented in this book is ideal for teaching the subject in high school and at introductory university level. Chemistry students taught in this new, experimental way are compared with those taught in the traditional way and the author describes how tests found more conceptual responses from the experimental group than the control group. The historical aspects of importance to this teaching method are: the role of the Karlsruhe Congress of 1860; the accommodation of the chemical elements in the periodic table; prediction of elements that were discovered later; corrections of atomic weights; periodicity in the periodic table as a function of the atomic theory; and the accommodation of argon. The experimental group of students participated in various activities, including:  discussion of various aspects related to the history and philosophy of science; construction of concept maps and their evaluation by the students; PowerPoint presentations; and interviews with volunteer students.
Niaz / Luiggi Facilitating Conceptual Change in Students’ Understanding of the Periodic Table jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Introduction.- Rationale of the study.- Results and Discussion.- Interviews with Experimental Group Students.- Conclusions and Educational Implications.- References.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.